onsdag 11 september 2013

Hos min svägerska

I helgen som gick var vi och hälsade på hos min svägerska. Den här kvinnan har gröna fingrar skall ni veta! Hennes lilla täppa är så fin och välskött! Jag frågade snällt om jag fick visa några bilder på bloggen och det fick jag =)
 
Det första man möts av vid entrén är denna gigantiska kärleksört. Den kommer från ett exemplar som min svärmor hade på balkongen i många år. När hennes bohag skulle delas upp så delade vi den i tre exemplar och de tre barnen fick varsitt exemplar. Jag har visat vårt exemplar förut... och det ser ungefär likadant ut ännu...
 
 
frodig "djungel" på framsidan
 
och prydligt med den mest välskötta gräsmattan jag skådat, på baksidan. Inte ett endaste litet ogräs!

Under silverpäronträdet finns några mjuka grå växter, som jag redan glömt namnet på...(nån malört kanske?)
Silverax
 
ett riktigt praktexemplar av Praktmalva

underbart söta blommor, och om jag kunde det här med sådd så är det här en sort jag skulle testa! 
 
Nej, Spike, gräset är inte grönare på andra sidan, jag lovar! 

1 kommentar:

  1. Jodu visst kan gräset vara grönare på andra sidan, *fniss*.
    Silverpäronträdet är super fint, även hela dess trädgård.
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!