onsdag 23 mars 2011

Köket, fortsättning...

Målningen i köket fortsätter och här hemma är allt upp och nervänt. Allt annat blir visst lidande när jag är inne i ett projekt. Men det är väl det som kallas kreativt kaos? Vadå plocka prylar som har en förmåga att sprida ut sig över hela huset, när ändå hela köket ser ut som en byggarbetsplats, och köksprylar är spridda lite här och var i väntan på att lådorna kommer tillbaka från omlackeringen?  Men jag resonerar som så att det är bättre om jag lägger energin på att bli klar så fort som möjligt istället, så tiden för kaoset minimeras och det kan bli ordning igen. Det är just ingen idé att dammsuga heller så här ser verkligen ut som värsta tillhållet just nu. Det skall verkligen bli skönt när första etappen dvs köksdelen är klar och jag kan städa upp precis överallt!

(bilderna är tagna innan jag började att måla)
Sen är det dags för etapp 2 som är matrumsdelen, men där har jag inte bestämt färg och tapet ännu, så det lär väl dröja några veckor innan det blir dags. Jag är inne på en beigerutig tapet, Stephen från Sandbergs, men har som sagt inte bestämt mig ännu. Någon som har nåt bra förslag?

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få renovera men även rätt jobbigt när man är mitt i.
    Fast efteråt kan man gå och mysa och känna att wow vad fint det blev. :)
    Ska bli roligt att få se det färdiga resultatet.

    Ha de bäst !!
    nilla

    SvaraRadera
  2. Det värsta med renoveringar är ju kaoset, men när man vet hur himla bra det blir när det är klart, står man ju ut med det mesta.
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!