söndag 7 februari 2010

Ordningen återställd - trodde vi...

eller vi fick i alla fall se melodifestivalen
I går fick vi äntligen tillbaka vår teve, som har varit på lagning i två veckor.
Vi köpte den i våras, och i höstas började den krångla med att ljudet försvann då och då, för att på julafton helt lägga av. Vi lämnade vi in den för lagning, eller nåja, lämnade in, vi sände tillbaka den till Netonet. Som sagt, två veckor tog det, som vi har fått trängas på övervåningen i vår lilla tevehörna, och se på den lilla teven. I och för sig rätt mysigt, men nu skulle vi få sitta i vårt vardagsrum igen!
Vi installerade den, och började se melodifestivalen. Redan vid första låten strulade det, teven slocknade men jag fick i gång den igen. Sen funkade det ända tills melodifestivalen var slut, då var det helt stopp....*aaarghhh* och nu har jag sänt iväg ett argt mejl till Netonet om läget och att jag inte orkar med fler "sända-paket-fram-och-tillbaka-och-vänta-flera-veckor". Nu får vi se vad de säger...

6 kommentarer:

  1. Skit med elektronik. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Sånt där är j-t tråkigt och jobbigt. Undrar varför de inte kan ge en ny "apparat" på en gång istället för detta tjatande och skickande fram och tillbaka. Jag hoppas det ordnar sig på bästa sätt för er och ni får en ny tv istället.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Fy, vilken skit de säljer! Jag skulle nog kräva en ny, den ´gamla´ hade ni ju inte haft så länge - förr varade tvapparater i minst 10 år. Det är väl all extra teknik som ska till....

    SvaraRadera
  4. Det är hopplöst att köpa tekniska grejor, idag. Det förbaskade skickandet fram o åter o väntan på att det ska fixas o sen är det säkert att 9 av 10 ggr så får man tillb dem med om inte samma så i alla fall ngt fel ändå.
    Har hört för mycket om billiga apparater som tom har varit utsålda en gång, sen blivit repade o sålts till ny kund. Jo det händer!!
    Hoppas det inte är så illa med Er Tv.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. Du ahr fått en award av mej. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Saker o ting ska bara funka..förstår dej..själv hade jag fått ett DUNDERUTBROTT..Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!